Elektrikli araç kullanımı ve üretimi konusunda ciddi bir yarış mevcut.
Haber Giriş Tarihi: 23.01.2025 11:50
Haber Güncellenme Tarihi: 23.01.2025 11:54
Kaynak:
Ferdi Ünal
https://www.bizimgazete.com.tr
Elektrikli araç kullanımı ve üretimi konusunda ciddi bir yarış mevcut. Ancak elektrikli araçların dünya genelindeki üretim sayısı ve kullanım oranı sadece %3 civarında. Buna rağmen birçok ülke elektrikli araçları teşvik ederek ekonomi ve üretimin bu alana kayması noktasında ısrarcı. Dünya genelindeki petrol rezervlerinin büyük bir oranda hakimi olan ABD devleti, yeni başkanı ile yeni bir yol haritası çizdi. Elektrikli araçların ekonomisine dur diyen Trump, mevcut sistemdeki işleyişin aksamasını doğru bulmadığını belirtti.
Araba Ekonomisi Aynen Devam Etmeli
Başkan Donald Trump, gelir gelmez imzaladığı kararname ile elektrikli araçların ayrıcalıklarına son vererek, sistemin birlikte hareket etmesi yönünde kararı açıkladı. Amerika Birleşik Devletleri, Ford, Hummer, Jeep, Cadillac, Chevrolet ve Tesla gibi birçok aracı üretmesi, ekonominin sadece elektrikli sisteme dönmesiyle ciddi bir ekonomik buhran yaşanma ihtimalini de önlemiş oldu. İmge Tercüme Bürosu olarak ülkede bu haber sonrası yazılı ve görsel basın üzerine yaptığımız incelemede şu sonuçları gördük.
Petrol Sıkıntısı Yok
Ülke genelinde özellikle benzinli ve mazotlu araç kullananların birçoğu ve bu alanda faaliyet gösteren firmalar, dünyada petrole dayalı bir krizin olmadığı yönünde görüş bildirmekte. Sanki petrol bitiyormuş gibi, 50-100 yıllık üretimleri ve teknolojileri bir anda silmek doğru olmadığı görüşündeler. Her iki sistemin de devam etmesi, zamana yayılarak sürecin takip edilmesinin önemine vurgu yaptılar. Görüşlerin yeminli tercüme detayları incelendiğinde Amerikalıların mevcut karardan memnun oldukları gözlendi.
Dünya Petrol Rezervleri ve Elektrikli Araç Üretimi
Dünya genelindeki petrol rezervlerinin büyük kısmı, özellikle Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgelerinde yoğunlaşmaktadır. Suudi Arabistan, İran, Irak, Kuveyt ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkeler, küresel petrol üretiminin önemli bir kısmını elinde bulunduruyor. Bu ülkeler, elektrikli araçların yaygınlaşmasının, petrol talebini azaltacağı endişesiyle, dönüşüm sürecinin yavaşlatılması gerektiğini savunuyorlar. Ayrıca, bu bölgelerdeki petrol üreticisi ülkeler, elektrikli araç üretimi için gerekli ham maddelerin (örneğin lityum, kobalt) çoğunun yetersiz olduğunu ve bunun küresel ekonomiye olumsuz etkiler yaratabileceğini öne sürüyorlar.
Dünya Elektrikli Araca Nasıl Bakıyor?
Elektrikli araçların ucuz elektrikle çalıştığı ve çevre dostu olduğu düşüncesi, birçok ülkede dönüşümü teşvik ediyor. Ancak birçok ülke vatandaşları, mevcut sistemin hemen ortadan kaldırılmasını doğru bulmuyor. Almanya’da bu konu üzerine yapılan röportajların Almanca tercüme dökümlerine bakıldığında, birçok kişi mevcut araçların ve sistemin hemen değil, zamana yayılarak ve her kesimin ekonomisini düşünerek sürecin yürütülmesinin daha faydalı olacağı görüşünde. Elektrikli araç üretiminin en yoğun olduğu ülkeler arasında Çin, Almanya, Japonya, Güney Kore ve Amerika Birleşik Devletleri yer alıyor. Örneğin, Çin, dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi ve aynı zamanda bu alanda en hızlı büyüyen pazar. Almanya'da ise Volkswagen, BMW ve Mercedes-Benz gibi markalar, elektrikli araç üretimi konusunda ciddi yatırımlar yapıyor.
İngiltere’de de benzer görüşler öne çıkarken, petrol üretimi olan özellikle Arapça konuşan ülkeler elektrikli sistemin hayata geçmesi için en az 50 yıl daha geçmesi gerektiği görüşünde. Burada sürecin, doğrudan ülke çıkarları ve ekonomi ile olan bağlantısı göz ardı edilmemelidir. Elektrikli araçlar, fosil yakıt üretimi ve petrol endüstrisi üzerinde büyük bir dönüşüm yaratma potansiyeline sahip olsa da, bu geçişin yönetilmesi ve dünya çapında denge sağlanması gerektiği ortadadır.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Elektrikli Araçlara İlk Darbe Amerika’dan
Elektrikli araç kullanımı ve üretimi konusunda ciddi bir yarış mevcut.
Elektrikli araç kullanımı ve üretimi konusunda ciddi bir yarış mevcut. Ancak elektrikli araçların dünya genelindeki üretim sayısı ve kullanım oranı sadece %3 civarında. Buna rağmen birçok ülke elektrikli araçları teşvik ederek ekonomi ve üretimin bu alana kayması noktasında ısrarcı. Dünya genelindeki petrol rezervlerinin büyük bir oranda hakimi olan ABD devleti, yeni başkanı ile yeni bir yol haritası çizdi. Elektrikli araçların ekonomisine dur diyen Trump, mevcut sistemdeki işleyişin aksamasını doğru bulmadığını belirtti.
Araba Ekonomisi Aynen Devam Etmeli
Başkan Donald Trump, gelir gelmez imzaladığı kararname ile elektrikli araçların ayrıcalıklarına son vererek, sistemin birlikte hareket etmesi yönünde kararı açıkladı. Amerika Birleşik Devletleri, Ford, Hummer, Jeep, Cadillac, Chevrolet ve Tesla gibi birçok aracı üretmesi, ekonominin sadece elektrikli sisteme dönmesiyle ciddi bir ekonomik buhran yaşanma ihtimalini de önlemiş oldu. İmge Tercüme Bürosu olarak ülkede bu haber sonrası yazılı ve görsel basın üzerine yaptığımız incelemede şu sonuçları gördük.
Petrol Sıkıntısı Yok
Ülke genelinde özellikle benzinli ve mazotlu araç kullananların birçoğu ve bu alanda faaliyet gösteren firmalar, dünyada petrole dayalı bir krizin olmadığı yönünde görüş bildirmekte. Sanki petrol bitiyormuş gibi, 50-100 yıllık üretimleri ve teknolojileri bir anda silmek doğru olmadığı görüşündeler. Her iki sistemin de devam etmesi, zamana yayılarak sürecin takip edilmesinin önemine vurgu yaptılar. Görüşlerin yeminli tercüme detayları incelendiğinde Amerikalıların mevcut karardan memnun oldukları gözlendi.
Dünya Petrol Rezervleri ve Elektrikli Araç Üretimi
Dünya genelindeki petrol rezervlerinin büyük kısmı, özellikle Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgelerinde yoğunlaşmaktadır. Suudi Arabistan, İran, Irak, Kuveyt ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkeler, küresel petrol üretiminin önemli bir kısmını elinde bulunduruyor. Bu ülkeler, elektrikli araçların yaygınlaşmasının, petrol talebini azaltacağı endişesiyle, dönüşüm sürecinin yavaşlatılması gerektiğini savunuyorlar. Ayrıca, bu bölgelerdeki petrol üreticisi ülkeler, elektrikli araç üretimi için gerekli ham maddelerin (örneğin lityum, kobalt) çoğunun yetersiz olduğunu ve bunun küresel ekonomiye olumsuz etkiler yaratabileceğini öne sürüyorlar.
Dünya Elektrikli Araca Nasıl Bakıyor?
Elektrikli araçların ucuz elektrikle çalıştığı ve çevre dostu olduğu düşüncesi, birçok ülkede dönüşümü teşvik ediyor. Ancak birçok ülke vatandaşları, mevcut sistemin hemen ortadan kaldırılmasını doğru bulmuyor. Almanya’da bu konu üzerine yapılan röportajların Almanca tercüme dökümlerine bakıldığında, birçok kişi mevcut araçların ve sistemin hemen değil, zamana yayılarak ve her kesimin ekonomisini düşünerek sürecin yürütülmesinin daha faydalı olacağı görüşünde. Elektrikli araç üretiminin en yoğun olduğu ülkeler arasında Çin, Almanya, Japonya, Güney Kore ve Amerika Birleşik Devletleri yer alıyor. Örneğin, Çin, dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi ve aynı zamanda bu alanda en hızlı büyüyen pazar. Almanya'da ise Volkswagen, BMW ve Mercedes-Benz gibi markalar, elektrikli araç üretimi konusunda ciddi yatırımlar yapıyor.
İngiltere’de de benzer görüşler öne çıkarken, petrol üretimi olan özellikle Arapça konuşan ülkeler elektrikli sistemin hayata geçmesi için en az 50 yıl daha geçmesi gerektiği görüşünde. Burada sürecin, doğrudan ülke çıkarları ve ekonomi ile olan bağlantısı göz ardı edilmemelidir. Elektrikli araçlar, fosil yakıt üretimi ve petrol endüstrisi üzerinde büyük bir dönüşüm yaratma potansiyeline sahip olsa da, bu geçişin yönetilmesi ve dünya çapında denge sağlanması gerektiği ortadadır.
En Çok Okunan Haberler